Wat kan u doen als Master User?


Een of meer Master User(s) aanstellen in uw entiteit? Dit gebeurt in een handomdraai door de laatste paragraaf van de kaderovereenkomst in te vullen. Nadien stuurt u deze ingevuld terug naar e-pub-contracts@belfius.be.

U vindt in de handleidingen ‘Toegangsbeheer’ en ‘Volmachtenbeheer’ alle details over de rol van de Master User. Hieronder gaan we dieper in op de belangrijkste punten.



.

5 punten

  • 1. U kan een nieuwe gebruiker aanmaken door een bestaande gebruiker te kopiëren, door de toegangen te personaliseren of met de unieke functie van de CardViewer.

    Menu Administratie > Toegangsbeheer:

    • Klik op de knop ‘Nieuwe toegang
    • U kan de toegang…:
      • … van een bestaande gebruiker aan een nieuwe gebruiker toewijzen, indien deze gebruiker exact dezelfde toegangen mag hebben als een van z’n collega’s.
      • … van een nieuwe gebruiker personaliseren door de beschikbare opties en producten te kiezen.
      • … van de gebruiker beperken tot het raadplegen van de kaarten van de entiteit, wanneer deze persoon geen gegevens mag zien of verrichtingen mag uitvoeren.
  • 2. U beheert de toegangen van de gebruikers van uw entiteit.

    U voegt deze toe, schrapt ze of blokkeert ze. U bepaalt welke producten ze kunnen raadplegen of beheren, alsook over welke diensten ze kunnen beschikken.

    Menu ‘Toegangsbeheer’:

    • Klik op de 3 puntjes rechts van de naam van de gebruiker.
    • Kies de optie ‘Wijzigen Functionaliteiten.
    • Selecteer de functies die toegevoegd of geschrapt moeten worden.

    De wijziging gaat vanaf de volgende dag in.

  • 3. In BelfiusWeb hebt u met één enkele klik een duidelijk zicht op alle functies waarover uw medewerkers beschikken.

    Menu ‘Toegangsbeheer’:

    • Klik op de 3 puntjes rechts van de naam van de gebruiker.
    • Klik op ‘Details’.
    • In het tabblad ‘functies en restricties ziet u een overzicht van de toegangen van de gebruiker.
  • 4. U kan een Master User converteren naar een gewone BelfiusWeb-gebruiker.

    Menu ‘Toegangsbeheer’:

    • Klik op de 3 puntjes rechts van de naam van de gebruiker.
    • Klik vervolgens op ‘Omzetten naar BelfiusWeb-gebruiker’.
  • 5. U beheert de mandaten op de rekeningen.

    De handleiding ‘Volmachtenbeheer’ omschrijft alle mogelijkheden in detail.

    Menu ‘Volmachtenbeheer’ bevat 2 tabbladen:

    • Rekeningen: al uw rekeningen verschijnen in het scherm. Klik op de 3 puntjes rechts van een rekeningnummer.
      • Handtekeningregels: U kan een PDF document downloaden met de handtekeningregels van de rekening.
      • Beheer volmachten: u kan de volmachten op deze rekening laten aanpassen. Er zal een mail worden verstuurd naar uw Servicing Officer, die voor u het nodige zal doen. Let op: om alle volmachten van eenzelfde persoon op meerdere rekeningen te schrappen, moet u de tab “volmachthebbers” gebruiken (zie hieronder).
    • Volmachthouders: de lijst met alle volmachthouders verschijnt.
      • Rekeningen: een overzicht met rekeningen waarop de persoon een volmacht heeft, verschijnt in het scherm. U kan de rekeningen selecteren waarop een volmacht moet geschrapt worden.
      • Een volmachthebber schrappen: als de persoon van functie is veranderd of de entiteit heeft verlaten, kan u hier zijn volmachten op alle rekeningen schrappen. Er zal een mail worden verstuurd naar uw Servicing Officer, die voor u het nodige zal doen.