FAQ

Q&A

  • Ik krijg de volgende foutmelding: "USERIDENTIFICATIONANDAUTHENTICAT /90AC/… ".

    Dat kan diverse oorzaken hebben:

    • U gebruikt een ongeldige kaart om u aan te melden:
      • Zorg ervoor dat u de BelfiusWeb Card gebruikt en geen betaalkaart, kredietkaart of prepaid kaart.
      • Wacht u op een nieuwe kaart? U kan de gedeactiveerde kaart niet meer gebruiken (bv. na diefstal, verlies, aanvraag van een duplicaat, bestelling van een nieuwe kaart). Gebruik de nieuwe kaart zodra ze aankomt.
      • U ontving een nieuwe kaart maar hebt ze nog niet gebruikt? De kaart die u gebruikte, werd gedeactiveerd. Gebruik de nieuwe kaart. Vindt u ze niet meer terug, neem dan contact met ons op zodat wij u er een nieuwe kunnen sturen.
    • Het kaartnummer dat geregistreerd werd in de favoriet en dat van de kaart die u in de Card Reader steekt, zijn niet dezelfde. Daardoor is de handtekening ongeldig. Werd uw kaart vervangen en staat daar een ander nummer op dan dat van de vorige kaart, dan moet de favoriet worden verwijderd en moet er een nieuwe worden aangemaakt met het nieuwe kaartnummer.
    • Zorg ervoor dat u de juiste code invoert die u kopieert van uw Card Reader op uw pc. Is die niet correct, dan krijgt u een foutmelding. Dan moet u de volledige ondertekeningsprocedure herbeginnen.
    • U hebt een transactie ondertekend met een andere kaart dan de kaart die u hebt gebruikt bij het aanmelden: in een BelfiusWeb-sessie moet u altijd dezelfde kaart gebruiken om al uw transacties te ondertekenen (ook vanop een rekening van een andere entiteit die u beheert).
    • Let op: Na vijf foute handtekeningen wordt uw BelfiusWeb-contract uit veiligheidsoverwegingen automatisch geblokkeerd.

    Om uw contract te deblokkeren:
    Contacteer ons op het nummer 02 222 87 20 (van maandag tot vrijdag van 8.30 tot 17 uur).

  • Op mijn Belfius Card Reader verschijnt de melding "PIN blocked"

    Die boodschap verschijnt als u driemaal een foute code hebt ingevoerd op uw kaartlezer. Uw BelfiusWeb Card werd om veiligheidsredenen geblokkeerd.

    • Bent u uw PIN-code vergeten, dan moet u zich begeven naar een Belfius-kantoor om de kaart te deblokkeren en een nieuwe geheime code te kiezen.
    • Als u uw PIN-code nog kent, dan moet u enkel uw kaart gebruiken in een Self-Service Banking-automaat in een Belfius-kantoor van uw keuze. Daardoor zal de kaart gedeblokkeerd worden en kan u ze opnieuw gebruiken om BelfiusWeb op te starten.
  • Wat moet ik doen als de knop "Aanmelden" niet reageert of als ik een wit scherm krijg?

    Die problemen doen zich voor als er te veel tijdelijke Internet-files op uw pc worden opgeslagen.
    Verwijder die volgens de procedure van uw browser: hier volgt een omschrijving voor elke browser.
  • Wat moet ik doen als mijn scherm voor een overschrijving niet volledig is?

    Ga na of de zoom van uw browser niet hoger dan 100% staat. 

    NEWFAQ13a



    De BelfiusWeb-schermen passen zich aan in functie van uw toestel (tablet, computer). Indien de resolutie beperkt is, zal een overschrijvingsformulier onder de vorm van 5 tabbladen afgebeeld worden (type overschrijving, rekening opdrachtgever, tegenpartij, bedrag, onderwerp).



    NEWFAQ13b
  • Waarom kan ik niet meer inloggen met een usb-kabel?

    • Geraakt u niet meer ingelogd in BelfiusWeb, dan kan u best de Trust1Connector opnieuw installeren. Verwijder eerst de Trust1Connector uit het configuratiescherm.
    • Ga naar ‘configuratiescherm’ op uw computer.
    • Selecteer ‘programma’s en onderdelen’.
    • Verwijder de Trust1Connector uit de lijst met geïnstalleerde programma’s.
    • Sluit vervolgens uw internetbrowser(s) af en open opnieuw.
    • Ga naar belfiusweb.belfius.be/new en sluit de kaartlezer aan.
    • Kies voor aanmelden met usb-kabel.
    • Vervolgens kan u de Trust1Connector opnieuw installeren met de installatieprogramma’s.
    • Sluit uw internetbrowser(s) opnieuw af na de installatie en u kan BelfiusWeb terug opstarten.
  • Ik krijg de vraag om de werking van de Cardreader Connector te bevestigen, maar er gebeurt niets. Wat moet ik doen?

    Krijgt u deze melding bij het inloggen, dan betekent dit dat de Trust1Connector niet meer goed werkt (meestal omwille van een update op de computer). Om dit probleem op te lossen, moet u de Trust1Connector opnieuw installeren.

    • Open het configuratiescherm op uw computer.
    • Ga naar programma’s en onderdelen.
    • Verwijder Trust1Connector uit de lijst met programma’s.
    • Sluit vervolgens uw internetbrowser(s) af en open opnieuw.
    • Ga naar de website van BelfiusWeb: belfiusweb.belfius.be
    • Kies voor ‘Aanmelden met usb-kabel’.
    • Vervolgens kan u de Trust1Connector opnieuw installeren met de installatieprogramma’s.
    • Sluit uw internetbrowser(s) opnieuw af na de installatie en u kan BelfiusWeb terug opstarten.