BelfiusWeb @ isabel

  • Aan welke technische vereisten moet mijn pc voldoen om te kunnen werken met BelfiusWeb?

    BelfiusWeb werkt op pc's die draaien op Windows en Mac OS met de volgende browsers
    • Internet Explorer,
    • Google Chrome,
    • Safari,
    • Firefox.
    Om de diensten van BelfiusWeb ten volle te benutten en met het oog op een grotere veiligheid is het ten zeerste aan te raden gebruik te maken van een recente versie.
  • Waar vind ik de details van een geïmporteerd betalingsbestand en kan ik wijzigingen aanbrengen?

    • Via ‘Transacties in voorbereiding’/‘Bestanden’
    • Klik op de 3 bolletjes rechts van het bestand dat u wil bekijken/wijzigen en selecteer de optie ‘Berichten’.
    • Het scherm dat verschijnt toont de groepen van betalingsopdrachten (berichten). Voor elk bericht (bv.: als uw betalingsbestand uit 3 verschillende opdrachtgevende rekeningnummers bestaat, staan er 3 ‘berichten’ in het bestand).
    • Ga op de regel van het bericht (betalingsgroep) staan om te wijzigen/verwijderen en klik op de 3 bolletjes achteraan.
    • U hebt de mogelijkheid om:
      • betalingen te consulteren en eventuele fouten te wijzigen/verwijderen
      • uitvoeringsdatum te wijzigen
      • bericht te wijzigen of verwijderen
      • orders te wijzigen
  • Hoe monitor ik ingevoerde uitgebreide transacties?

    • Via ‘Transacties in voorbereiding’/‘Bestanden’. Gebruik de tabbladen ‘Alle’ of ‘Te tekenen’
      • Tabblad ‘Alle’: hier vindt u alle betalingen die aanvaard zijn door Belfius, die nog in afwachting van ondertekening of foutief zijn. U maakt selecties aan de hand van de ‘Filter’ of kiest met het uitrolmenu naast ‘Filter’ voor welke entiteit u bestanden wil zien.

        NEWFAQ02a

        • Met de knop ‘Filter’ zoekt u een bestand op basis van bepaalde criteria

          NEWFAQ02b

        • Met het dropdownmenu naast ‘Filter’ zoekt u bestanden op voor één bepaalde entiteit. Beheert u maar één entiteit, dan heeft dit voor u geen belang. 

          NEWFAQ02c

          • Mono-entiteit: bestanden in de entiteit waar u momenteel aan het werken bent
          • Multi-entiteit: bestanden uit alle entiteiten die u beheert
          • Bestanden door mij verstuurd: bestanden die al verstuurd zijn en klaar staan om ondertekend te worden.
        • Tabblad ‘Te tekenen’: hier staan alle betalingen die u kan tekenen. U kan selecties maken aan de hand van de functies ‘Filter’ of met de uitrolmenu’s naast ‘Filter’.

          NEWFAQ02d

          • Met de knop ‘Filter’ zoekt u een bestand op basis van bepaalde criteria.

            NEWFAQ02e

          • Met het dropdownmenu naast ‘Filter’ zoekt u bestanden op basis van wie deze moet ondertekenen.

            NEWFAQ02f

          • Met het dropdownmenu (standaard op ‘Mono-entiteit’) zoekt u bestanden op basis van de entiteit waarvoor u wil tekenen.
            • Mono-entiteit: bestanden in de entiteit waarin u momenteel aan het werken bent
            • Multi-entiteit: bestanden uit alle entiteiten die u beheert
            • Bestanden door mij verstuurd: bestanden die al verstuurd zijn en klaar staan om ondertekend te worden.

              NEWFAQ02g
  • Hoe voeg ik overschrijvingen aan een bestaande enveloppe toe?

    • Via ‘Transacties in voorbereiding’/‘Enveloppen’/‘Overzicht’ komt u in de lijst met enveloppen. U vindt er 3 tabbladen: actieve, terugkerende en gearchiveerde enveloppen. 
    • Klik rechts van de actieve of wederkerende enveloppe op de 3 bolletjes en selecteer ‘Transacties’ om een enveloppe te wijzigen. 
    • Klik vervolgens op ‘Nieuwe overschrijving’ in de rechterbovenhoek. 
    • Voer de overschrijving in en sluit af door op ‘Bewaren’ of op ‘Bewaren (ontwerp)’ indien de gegevens nog niet volledig zijn. 
    • Om terug te keren naar de lijst met transacties in de enveloppe, klikt u op de link ‘Naar enveloppe...’ linksboven in uw scherm.
  • Waar kan ik een doorlopende betalingsopdracht aanmaken/Wijzigen?

    Via ‘Producten’ – ‘Rekening’ –> ‘Overzicht’ krijgt u een lijst met alle rekeningnummers. Klik achteraan op de 3 bolletjes en selecteer ‘Doorlopende betalingsopdrachten’.

    Aanmaken: Klik vervolgens in de rechterbovenhoek op ‘Nieuwe doorlopende betalingsopdracht’. Voer de betalingsopdracht in en ‘bewaar’. In het tabblad ‘Aanvraag’ tekent u de doorlopende betalingsopdracht.

    Wijzigen: klik achter de reeds bestaande doorlopende opdracht op de 3 bolletjes en klik op wijzigen.

  • Waar vind ik betalingen in verwerking/met memodatum/in afwachting van voldoende beschikbaarheid?

    • Ga naar ‘Producten’/‘Rekeningen’/ ‘Overzicht’ en klik op de 3 bolletjes rechts van het rekeningnummer dat u wil raadplegen en selecteer ‘Opvolging transacties’. 
    • Selecteer het tabblad ‘Onvoldoende beschikbaar’ om toegang te krijgen tot deze verrichtingen.
  • Waar vind ik de tegenpartijen?

    Ga naar ‘Producten’ > ‘Rekeningen’ > ‘Tegenpartijen’ of naar ‘Sociale rekeningen’ > ‘Tegenpartijen’.
  • Hoe selecteer ik een begunstigde of tegenpartij in het overschrijvingsformulier?

    Dit kan op 2 manieren en is afhankelijk van het aantal bewaarde begunstigden:

    1. Tik bij ‘Benaming begunstigde’ de eerste letters van de benaming. Vervolgens krijgt u een lijst waaruit u de begunstigde kan selecteren.
    2. Klik in het vak ‘Rekening begunstigde’ op het vergrootglas. Vervolgens opent er een menu waaruit u de begunstigde kan selecteren.
  • Waar vind ik ondertekende betalingen in afwachting/met uitvoeringsdatum in de toekomst?

    • Ga naar ‘Producten’/’Rekeningen’/ ‘Overzicht’ en klik op de 3 bolletjes rechts van het rekeningnummer dat u wil raadplegen en selecteer ‘Opvolging transacties’.
    • Selecteer het tabblad ‘Met toekomstige uitvoeringsdatum’.
  • Hoe voer ik een nieuwe overschrijving in?

    Dit kan op 3 verschillende manieren:

    • Via de snelkoppeling ‘Nieuwe overschrijving’ boven de menu's aan de linkerzijde.
    • Door in het overzicht met de rekeningen achteraan op 3 bolletjes te klikken en ‘Nieuwe overschrijving’ te selecteren.
    • Vanuit het menu ‘Transacties in voorbereiding’ > ‘Normale transacties’ of ‘Uitgebreide transacties (naar enveloppen)’. Klik rechts bovenaan op ‘Nieuwe overschrijving’.

    Bij ‘Type overschrijving’ selecteert u welk type overschrijving u wil invoeren. U hebt de keuze uit:

    • Europese overschrijving
    • Internationale overschrijving
    • Cheque
    • Transfer tussen compartimenten

    Vervolgens kiest u op welke manier u de overschrijving wil aanmaken.

    • Kies voor ‘Normale invoer’ wanneer u 1 of meerdere losse of individuele overschrijvingen wil aanmaken.
    • Kies voor ‘uitgebreide invoer (naar enveloppe)’ wanneer u een (globaal) betalingsbestand van de overschrijvingen wil maken.

    Tijdens de invoer van een internationale overschrijving of overschrijving in deviezen wordt u op de hoogte gebracht van de kosten en koersen die erbij horen.

  • Wat moet ik doen als mijn scherm voor een overschrijving niet volledig is?

    Ga na of de zoom van uw browser niet hoger dan 100% staat. 

    NEWFAQ13a



    De BelfiusWeb-schermen passen zich aan in functie van uw toestel (tablet, computer). Indien de resolutie beperkt is, zal een overschrijvingsformulier onder de vorm van 5 tabbladen afgebeeld worden (type overschrijving, rekening opdrachtgever, tegenpartij, bedrag, onderwerp).



    NEWFAQ13b